Πως να επιλέξετε Ασφαλιστή

Επειδή σε κανένα επάγγελμα δεν υπάρχουν μόνο καλοί ή μόνο κακοί, υπάρχουν κάποια βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να ελέγξετε για να επιλέξετε τον σωστό...

1.Είναι νόμιμος: Κάθε ασφαλιστικός σύμβουλος είναι ένας ελεύθερος επαγγελματίας με έναρξη επιτηδεύματος, ασφάλιση στον ΟΑΕΕ, εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο, πιστοποίηση επιτυχίας στις γραπτές εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος και ασφαλιστήριο έναντι λαθών και παραλείψεων προς τους πελάτες του για 1.500.000€. Όταν δεν έχει όλα τα παραπάνω τότε είναι παράνομος και πιθανότατα θα εγκαταλείψει το επάγγελμα πολύ σύντομα.

2.Παραδέχεται ότι είναι ασφαλιστής: Η ανυποληψία και το "μισό μάτι" της κοινωνίας αναγκάζει πολλούς συναδέλφους να "ομορφαίνουν" τον τίτλο τους. Ο μόνος τρόπος όμως που υπάρχει για να συστηθεί κάποιος είναι "Ασφαλιστικός σύμβουλος ή κοινώς Ασφαλιστής". Όλα τα υπόλοιπα του τύπου "Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος", "Χρηματοασφαλιστικός Σύμβουλος", "Χρηματοεπενδυτικοασφαλιστικοτραπεζικός Σύμβουλος" χρησιμοποιούνται από άτομα όπου ντρέπονται να παραδεχτούν ότι είναι Ασφαλιστές γιατί και οι ίδιοι θεωρούν υποδεέστερη τη δουλειά τους. Στην πρώτη ευκαιρία θα αλλάξουν κλάδο.

3.Είναι σταθερός: 'Ενας επαγγελματίας πρέπει να έχει μια σταθερή πορεία στο χώρο του. Το να μεταπηδά από εταιρεία σε εταιρεία κάθε χρόνο σημαίνει ότι έχει βρει 20-30 πελάτες - γνωστούς και τους μετακινεί εδώ κι εκεί για να παίρνει μεγαλύτερα μπόνους από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Αντίθετα κάποιος που είναι σταθερός σημαίνει ότι έχει επιλέξει τις συνεργασίες του με επαγγελματικά κριτήρια και τις στηρίζει με όλα τα συν και πλην τους. Ακόμα και αν αλλάξει κάποτε συνεργασία με εταιρεία/ες θα σημαίνει ότι το σκέφτηκε σοβαρά και με γνώμονα τη μακροπρόθεσμη συνύπαρξη και το συμφέρον των πελατών του. Όχι ένα μεγαλύτερο μπόνους...

4.Είναι αποκλειστικά ασφαλιστής: Στην Ελλάδα το επάγγελμα αντιμετωπίζεται σαν part-time δουλειά, συμπληρωματικό εισόδημα, πάρεργο κτλ. Το διαδεδομένο μοντέλο είναι "Ασφάλειες - Μεσιτικά - Τραπεζικά - Λογιστικά". Υπάρχουν βέβαια και άλλα μοντέλα όπως "Εκπαιδευτής Οδηγών - Ασφάλειες", "Συνεργείο - Ασφάλειες", "Organo Gold - Amway - Herbalife - Ασφάλειες", "Μίνι Μάρκετ - Ασφάλειες" και άλλα τέτοια. Ο ασφαλιστικός σύμβουλος, εάν είναι καλός στη δουλειά του, βγάζει αρκετά χρήματα ώστε να μη χρειάζεται να κάνει και άλλες 3 δουλειές ταυτόχρονα. Επίσης δεν έχει χρόνο να κάνει και άλλες 3 δουλειές. Ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς λοιπόν!

5.Μπορούμε να τον βρούμε: Ο ασφαλιστής μας πληρώνεται με ένα μικρό ποσοστό από τα ασφάλιστρά για ένα και μόνο λόγο. Για να είναι πάντα διαθέσιμος! Κανένας ασφαλισμένος δεν παίρνει τηλέφωνο τον ασφαλιστή του για να δει τι κάνει. Θα τον καλέσει γιατί έχει μια ανάγκη (τράκαρε, αρρώστησε κτλ). Πρέπει να μπορούμε να τον βρούμε. Εάν δεν σηκώνει το κινητό γιατί είναι π.χ και λογιστής και είναι περίοδος δηλώσεων, εάν δεν απαντά στα email ή στα μηνύματα κτλ τότε δεν κάνει για τη δουλειά.

6.Έχει γνώσεις: Κανένας ασφαλιστικός σύμβουλος δεν ξέρει τα πάντα για όλους τους κλάδους (αυτοκίνητου, ζωής, πυρός, αστική ευθύνη, πιστώσεις εγγυήσεις κτλ). Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι στις 10 ερωτήσεις του πελάτη επιτρέπεται να λέει στις 8 "θα ρωτήσω και θα σας απαντήσω". Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει τη διάθεση να αφιερώσει χρόνο για να διαβάσει και να ενημερωθεί στη δουλειά του και τη δύσκολη στιγμή δεν θα καθοδηγήσει σωστά τον πελάτη του.

7.Μιλάει απλά: Αυτός που γνωρίζει ένα αντικείμενο είναι αυτός που μπορεί να το εξηγήσει με απλά λόγια. Το πιο εύκολο πράγμα είναι κάποιος να σας διαβάσει μια τυποποιημένη προσφορά ασφάλισης και να βάλει την "κασέτα" που του δίδαξαν στην αρχική εκπαίδευση. Το δύσκολο είναι να σας κάνει να κατανοήσετε έννοιες και καταστάσεις που δεν γνωρίζετε και δεν είστε και υποχρεωμένοι να γνωρίζετε εξ αρχής.

8.Αναλύει αυτά που δεν καλύπτονται: Κανένα ασφαλιστήριο και καμιά εταιρεία δεν είναι τέλεια. Υπάρχουν πάντα όροι και προϋποθέσεις όπως και εξαιρέσεις. Καμιά επαγγελματική σχέση δεν χάλασε όμως εφόσον όλοι ήταν ενήμεροι εξ αρχής για το τι μπορεί να πάει στραβά και ποιες είναι οι υποχρεώσεις κάθε συμβαλλόμενου.

9.Δεν πιέζει καταστάσεις: Ο βασικός φόβος σε κάθε πιθανή επαφή με έναν ασφαλιστή είναι το ενδεχόμενο να μας ζαλίσει με τηλέφωνα και πολυλογία. Και δυστυχώς συμβαίνει. Γιατί συμβαίνει; Γιατί εάν δεν βρει πελάτες τότε η πίεση από πολλές μεριές είναι πολύ μεγάλη (από την εταιρεία, από τα έξοδα που τρέχουν κ.α.) Αυτό μεταφράζεται σε άγχος και πίεση προς τον υποψήφιο πελάτη. Επειδή όμως και ο υποψήφιος πελάτης πιέζεται εξίσου από τα δικά του προβλήματα θα ασφαλιστεί όταν θέλει αυτός να ασφαλιστεί άσχετα με τα επιχειρήματα του ασφαλιστικού συμβούλου. Ο σωστός και καλός επαγγελματίας όμως δεν εξαρτάται οικονομικά από 1 ή 2 υποψήφιους και αν αυτοί "αγοράσουν'" ή όχι. Αντίθετα κάνει μια καλή πρόταση, εξηγεί τυχόν αλλαγές που μπορεί να προκύψουν στο μέλλον και πάει παρακάτω. Ο πελάτης που ενδιαφέρεται όντως θα έρθει μόνος του όταν είναι η κατάλληλη στιγμή γι αυτόν. Αλλιώς η όποια πίεση σπαταλά πολύτιμο χρόνο από όλους.

10.Είναι εξειδικευμένος: Το εύρος των ασφαλειών είναι μεγάλο και δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει όλους τους κλάδους. Ιδιαίτερα τους πιο εξειδικευμένους όπως η ασφάλειες υγείας, τα επενδυτικά αποταμιευτικά (που χρειάζονται και οικονομικό υπόβαθρο και ειδική πιστοποίηση) και η αστική ευθύνη, που δε είναι η απλή -υποχρεωτική ασφάλεια αυτοκινήτου "για να μη μας γράψει η τροχαία". Μην έχετε λοιπόν απαιτήσεις από κάποιον που δραστηριότητά του είναι το πρακτορείο ασφαλίσεων αυτοκινήτων με 15 διαφορετικές εταιρείες να ξέρει από ασφαλίσεις υγείας. Να σας κάνει μια αίτηση ασφάλισης και να σας δώσει ένα ασφαλιστήριο μπορεί να το κάνει. Εάν όμως εσείς χάσετε μερικά χρόνια από τη ζωή σας νομίζοντας άλλα αντί άλλων τότε είναι και δική σας η ευθύνη.

10+1. Γνωρίζει τις νέες τεχνολογίες: Το μοντέλο συνεργασιών και επικοινωνίας έχει αλλάξει ραγδαία και θα αλλάξει κι άλλο τα επόμενα χρόνια. Με τεχνολογίες όπως τα email, το skype, το e banking, τα Voip τηλέφωνα κτλ, ο οποιοσδήποτε επαγγελματίας μπορεί να είναι προσβάσιμος από 1.000 χλμ μακριά μέσα σε δευτερόλεπτα. Ο λογιστής, ο μεσίτης, ο δικηγόρος, ο γραφίστας, ο δάσκαλος δεν χρειάζεται πλέον να είναι αναγκαστικά γείτονας. Εάν έχει διάθεση και εξοικείωση με την τεχνολογία μπορεί να βοηθάει τους πελάτες του ανά πάσα στιγμή από κάθε σημείο. Την εποχή όπου γίνονται χειρουργικές επεμβάσεις εξ αποστάσεως, είναι άτοπο να πρέπει ο ασφαλιστής σας να έχει γραφείο στον πάνω δρόμο για να νομίζετε ότι είναι δίπλα σας.

Μέσα στο χάος της Ελληνικής αγοράς όπου οι μισοί γνωστοί σας έκαναν και ένα πέρασμα από τις ασφάλειες κάποτε, υπάρχουν πολλοί συνάδελφοί μου που ικανοποιούν όλα τα παραπάνω κριτήρια και θα σας προσφέρουν σωστές υπηρεσίες.

Με ανοιχτά μάτια δεν θα δυσκολευτείτε να τους δείτε...

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα!